Kako veš - ( How do you know )

natisni

Share

Reese Witherspoon, Owen Wilson, Paul Rudd in Jack Nicholson igrajo v komediji Kako veš, ki jo je režiral in zanjo napisal scenarij James L. Brooks. Na sodoben in romanti?en na?in skuša odgovoriti na vprašanje: Kako veš?

Lisa (Witherspoon) je ženska, ki se najraje ponaša s svojimi atletskimi sposobnostmi. Te so bile že od otroštva središ?e njenega življenja. Ko jo izklju?ijo iz ekipe, ji vzamejo vse, kar je kdaj poznala. Ker ne ve, kaj bi, se opoteka proti obi?ajnemu življenju. V takšnem stanju duha se zaplete z Mattyjem (Wilson), igralcem baseballske prvoligaške ekipe, vase zagledanim ženskarjem – narcisom s kodeksom ?asti.
George Madison (Rudd) je izjemno moralen poslovnež, ki ima zapleten odnos z o?etom Charlesom (Nicholson). Ta se še poslabša, ko je George obtožen finan?nih zlorab, ki jih ni zagrešil. ?eprav ga po vsej verjetnosti ?aka zapor, so njegova poštenost, integriteta in neomajni optimizem edini na?in za ohranitev zdrave pameti. Preden Lisino razmerje z Mattyjem požene korenine, spozna Georga. Na prvi zmenek gresta na najhujši ve?er njunih življenj: njo so ravno izklju?ili iz ekipe, njemu so ravnokar vložili sodni poziv. Ko se zdi, da vse naokrog razpada, bosta odkrila, koliko ?loveku pomeni, ?e se mu zgodi nekaj lepega.

 

 

 

 

O FILMU

“Ta film se vrti okoli vprašanja: Kako veš, da si zares zaljubljen?” pravi Reese. “Na neki to?ki smo vsi imeli ob?utek, da se ne moremo ve? zanesti na ni?, na kar smo se zanašali. In ko se to zgodi, je edino, kar nam ostane, ljubezen,” pravi Brooks. “Lahko mislite, da je vaše življenje grozno, potem pa prikoraka on ali ona in vse ni ve? tako grozno. To je to – ljubezen je naša rešiteljica.”
Vprašanje iz naslova je najpomembnejše, s katerim se bo ve?ina med nami kadarkoli soo?ila, in ko svet postane vse bolj zapleten in odtujen, je na to vprašanje težje odgovoriti kot kadarkoli.
Kako veš je komedija o ljudeh v tranziciji. Witherspoonova igra Liso Jorgenson, žensko, ki ji vse življenje polzi iz rok. Vloga je bila napisana zanjo. “Jim me je poklical in mi povedal, da razmišlja o naslednjem filmu in da si želi, da bi jaz igrala glavni lik,” pravi igralka. “Bilo mi je v ?ast in bila sem navdušena, ker imam njegove filme zelo rada. Mislila sem, da greva samo na kosilo, potem pa je rekel, da želi zame napisati film. Sploh si nisem mogla predstavljati, da je na tak na?in razmišljal o meni. Malce sva se pogovarjala o njegovih zamislih. Po?asi mi je za?el pošiljati prizore in razli?ne stvari, ki jih je napisal, ko je raziskoval zadeve. Krasna izkušnja je bila prebrati celoten scenarij, saj sem lik že poznala. Pot, ki jo je ubral, je bila prijetno vznemirjujo?a, prav tako pot, ki jo je ubral moj lik.”
Po Brooksovih besedah se je projekt za?el preprosto. “Peljal sem mimo športnih igriš?ih, po katerih so tekala dekleta in ženske vseh starosti in mislim, da že nekaj ?asa nismo videli ženske športne junakinje. In ker sem preiskovalni navdušenec, sem se leto dni pogovarjal s sijajnimi športnicami.” In samo eno žensko je imel v mislih za glavno vlogo: »Pravkar sem videl Hojo po robu in poznal sem njene komi?ne sposobnosti. Reese je bila prava,” pravi Brooks. “Zato sem govoril z njo, potem pa sem odšel za leto in pol.”
“V filmu morda vidite za pet minut softballa, a v tem ?asu spoznamo celoten lik,” pravi Brooks. “Pri preiskovanju sem imel eno pravilo: ko tretji? slišim neko stvar, generalno drži. Z vsako športnico, s katero sem se pogovarjal, je rekla, da lahko samo druga športnica razume, koliko daš športu. Ne morejo hoditi ven, ne morejo na zabave, ker igrajo ali pilijo svoje sposobnosti. Moški to težko razume, ?e tudi sam ni v tem svetu.”
Za za?etek je Brooks napisal prizor, v katerem jo igralec v prvoligaški baseballski ekipi povabi na zmenek. “Hotel sem pokazati, s kakšnimi športniki je hodila, preden je spoznala lik Paula Rudda,” pravi Brooks. “Ko pa sem za?el pisati lik Owena Wilsona, sem se z njim bolj zabaval, kot sem si lahko predstavljal – in zgodbo sem spremenil, da je lahko postal osrednji del zapleta.”
“Mattyja najboljše opišem, ?e re?em, da je sre?ko. No?e komplicirati,” pravi Wilson. “Sprva je Lisa zanj samo še eno dekle – želi se samo zabavati. Ko pa se ve? druži z njo, se za?ne spreminjati”.
“?e se Matty ne zabava vsako minute svojega življenja. se po?uti zelo neprijetno,”
pravi Brooks. “Koliko žensk je poznalo takega Mattyja, ko so v trenutku vedele, da bodo sicer padle nanj, a njemu to ne bo pomenilo ni??”
Zadnja stvar, ki si jo Lisa želi, je zapleten odnos – stvari pa se še poslabšajo, ko gre na zmenek na slepo z Georgom Madisonom (Rudd), možem, ki gre skozi ve? tranzicij. “Dobi pismo Vlada Združenih držav proti Georgu Madisonu – in nenadoma se znajde v težavah zaradi ne?esa, kar po njegovem mnenju ni storil,” pravi Rudd. “Stvari se od tam stopnjujejo in ko spozna Liso, je na dnu. A nekaj je na njej: na?in, kako se pogovarja z njo, in na?in, kako obvladuje situacijo. Zaradi tega se takoj zagleda vanjo. Ko sem to prebral, se mi je to zdelo dober zagon za zgodbo – kaj bi se zgodilo, ?e bi se dva sre?ala na najhujši dan njunih življenj?”

IGRAJO

REESE WITHERSPOON (Lisa) je posnela filme Hoja po robu (oskar in zlati globus), Semenj ni?evosti, Pošasti proti nezemljanom, Boži? na kvadrat, Ugrabitev, Kot v nebesih, Blondinka s Harvarda 1 in 2, Melanie se poro?i, The Importance Of Being Earnest, Election, Pleasantvill, Twilight, Best Laid Plans, Ameriški psiho, Nevarne igre, Wildflower, Fear, Freeway.

OWEN WILSON (Matty) je posnel filme Marmaduke, Marley in jaz, No? v muzeju, Zgaga, Opoldanski obra?un, Njeni tastari, Negovi tastari, Njuni otroci, Za sovražnikovo ?rto, Jaz, vohun, Armagedon, Polno?ni obra?un, Veli?astni Tannenbaumi, Lovca na družice, Ja, ti in nadloga Dupree, Avtomobili, Drillbit Taylor, The Darjeeling Limited, The Life Aquatic: The Life of Steve Zissou (zanj je z Wesom Andersonom napisal scenarij, ki je bil nominiran za oskarja), Bottle Rocket (prav tako koscenarist z Andersonom), Rushmore (koscenarist, soizvršni producent), The Minus Man, Zoolander, Starsky in Hutch.

PAUL RUDD (George) je posnel filme My Idiot Brother, Želim si te, Nimaš pojma, Romeo + Julija, The Chateau, Butec na ve?erji, Napumpana, Hišni red, Stari, rad te imam, No? v muzeju, Role Models, Pošasti proti nezemljanom, Pozabi Saro, 40-letni devi?nik, Anchorman, The Ten, Diggers, Reno 911, Wet Hot American Summer.
V zadnji sezoni Prijateljev je igral moža Lise Kudrow.

JACK NICHOLSON (Charles Madison) je posnel filme Preden se stegneva, Dvojna igra, Let nad kukavi?jim gnezdom (oskar), Bolje ne bo nikoli (oskar), Obdobje nežnosti (oskar za stransko vlogo). Za oskarja je bil nominiran za nastope v filmih Gospod Schmidt , Zadnji dobri možje, Bolje ne bo nikoli, Ironweed, ?ast Prizzijevih, Rde?i, Pet lahkih komadov, Goli v sedlu, Kitajska ?etrt, The Last Detail.
Zlati globus je dobil za filme Gospod Schmidt, Bolje ne bo nikoli, ?ast Prizzijevih, Obdobje nežnosti, Let nad kukavi?jim gnezdom, Kitajska ?etrt. Za zlati globus je bil nominiran za filme Ljubezen je luštna stvar, Zadnji dobri možje, Hoffa, Batman, Ironweed, Rde?i, The Last Detail, Pet lahkih komadovi in Goli v sedlu.
Poleg naštetih je posnel še filme Bes pod kontrolo, ?arovnice iz Eastwicka, The Pledge, The Crossing Guard, Mars napada, Volk, Carnal Knowledge, Broadcast News, Poštar zvoni samo dvakrat, The Shining, The Last Tycoon, The Passenger.
Kot režiser je debitiral leta 1971 z Drive, He Said, za katerega je napisal tudi scenarij in ga produciral. Bil je tudi režiser in glavni igralec Goin’ South ter režiser, producent in scenarist The Two Jakes, nadaljevanja Kitajske ?etrti.

O JAMESU L. BROOKSU

JAMES L. BROOKS je dobil tri oskarje (nominiran je bil osemkrat) in 19 nagrad emmy.
Bil je scenarist in producent filma Simpsonovi. Pred tem je bil scenarist, producent in režiser Špangleš?ine.
Televizijsko kariero je za?el kot scenarist odmevnih serij, kot so bile Taksi, Mary Tyler Moore, Rhoda, Lou Grant, Room 222, The Tracey Ullman Show in Simpsonovi. Bil je tudi producent in scenarist televizijskega filma Thursday's Game.
S filmi se je za?el ukvarjati leta 1979, ko je napisal scenarij za Starting Over, pri katerem je bil koproducent z Alanom J. Pakulu. Leta 1983 je bil scenarist, producent in režiser Obdobja nežnosti, za katerega je prejel tri oskarje in sicer za najboljši prirejeni scenarij, najboljši film in najboljšega režiserja. Leta 1987 je bil producent, scenarist in režiser Televizijskega dnevnika. V okviru Gracie Films je bil izvršni producent prvenca Camerona Crowa Say Anything, bil je producent Vojne zakoncev Rose in koproducent komedije Velik.
Leta 1990 je bil Brooks producent in režiser svoje prve igre Brooklyn Laundry, v kateri so igrali Glenn Close, Woody Harrelson in Laura Dern.
Brooksovo podjetje Gracie Films je s Sony Pictures leta 1990 sklenilo pogodbo. Brooks je bil producent dveh serij televzijske družbe ABC (animirane The Critic z Jonom Lovitzem, ter Phenom z Judith Light, Williamom Devanom in Angelo Goethals). Za Columbia Pictures je režiral I'll Do Anything, v katerem so igrali Nick Nolte, Albert Brooks in Julie Kavner.
Leta 1996 je bil Brooks izvršni producent prvenca Wesa Andersona Bottle Rocket in producent Crowovega Jerryja Maguireja. Leta 1997 je bil koscenarist, producent in režiser Bolje ne bo nikoli, v katerem so nastopili Jack Nicholson, Helen Hunt in Greg Kinnear. Film je bil nominiran za sedem oskarjev, Nicholson in Huntova sta oba dobila oskarja.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki služijo boljšemu delovanju spletne strani ter omogo?ajo deljenje vsebin na družabnih omrežjih in merjenje obiska strani. V kolikor se s tem ne strinjate, stran morda ne bo delovala tako kot bi želeli. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Kaj so piškotki? preberite tukaj.

Za nadaljevanje uporabe spletne strani kliknite - Strinjam se -.

EU Cookie