Napaka
  • XML Parsing Error at 1:285. Error 9: Invalid character

Štirikrat (Le Quattro Volte)

natisni PDF

Share

Stari pastir preživlja jesen svojega življenja v tihi srednjeveški vasici, skriti visoko v kalabrijskem pogorju na jugu Italije. ?redo ovac pase na livadah, ki jih je ve?ina vaš?anov že davno zapustila. Zdravje mu ve? ne služi, vendar verjame v zdravilno mo? eliksirja, ki si ga vsak dan pripravi iz vode in prahu s cerkvenih tal. Nato se skoti kozli?ek. Spremljamo njegove negotove prve korake, prvo igro, prvo pašo. Veli?astna jelka se ziblje v gorskem vetru in se spreminja, po?asi, skozi minevanje letnih ?asov. Zdaj leži na tleh. Od drevesa je ostal le okostnjak, ki bo postal oglje, tako kot že od nekaj. Pogled nam zastreta dim in pepel.

Poeti?na vizija cikli?nega prehajanja narave in življenja ter ve?nih tradicij nekega brez?asnega prostora. Pripoved brez besed je animisti?na zgodba o eni duši in njenih štirih življenjih. Smrt ni kraj, ?lovek je izvzet iz središ?a sveta ...

iz prve roke
»Kalabrijo preveva arhai?ni ?ar. To je zakladnica starodavnih tradicij. Njeni rudarji denimo že od davnine obdelujejo isti material z enakimi metodami. Ljudsko izro?ilo, ki je v tej regiji preživelo do danes, pri?a o vplivu pitagorejske šole, ki je tu nastala. Ta dežela me je nau?ila ponovno ovrednotiti vlogo ?loveka in odvrniti pogled drugam, stran od njega. Se lahko film osvobodi dogme, ki na prvo mesto vselej postavlja ?loveka?
Film Štirikrat nas spodbuja, naj osvobodimo svojo percepcijo. Gledalca nagovarja, naj odkrije tisto nevidno vez, ki vdihuje življenje vsemu, kar nas obkroža. Za?etek filma je klasi?en: v središ?u je ?lovek. Nato pa gledal?evo pozornost usmeri k ?lovekovemu okolju, k predmetom, ki so navadno le del pokrajine. ?loveško bitje se mora zdaj stopiti z ozadjem in kar je bilo v ozadju stopi v ospredje, kar prinese s seboj prijetno presene?enje: kraljestvo živali, rastlin in rudnin je deležno prav tolikšnega dostojanstva kot kraljestvo ?loveka. Film razumem kot orodje, ki lahko, bolj kot katerakoli druga izrazna oblika, osvetli povezavo med temi sferami življenja. Iskanje te vezi je zame filmska dogodivš?ina. Ko gledam film, pogosto zaslutim, da tisto, kar izpri?uje film dale? presega tisto, kar je posnela kamera, kot bi bila slika nek mehanizem, ki nam dovoli ujeti nevidno.« 
- Michelangelo Frammartino, režiser in scenarist

portret avtorja
Michelangelo Frammartino (rojen leta 1968 v Milanu) se za?ne med študijem arhitekture na Politehni?ni fakulteti v Milanu posve?ati odnosu med fizi?nim prostorom in podobo,  fotografsko, video ali filmsko, kar ga spodbudi k ustvarjanju kratkih filmov, video klipov in instalacij. Je profesor filmske govorice in scenaristike na Univerzi v Bergamu, ENFAP v Lombardiji ter izobraževalnem centru CINELIFE, redno pa sodeluje tudi na konferencah in delavnicah, posve?enih uporabi tehnologije v polju umetnosti. Leta 2003 režira svoj prvi igrani celove?erec Il dono, nagrajen na uglednih mednarodnih filmskih festivalih. Štirikrat je režiserjev drugi celove?erni film.

kritike
»Globok, vizualno ?udovit, trpko komi?en in ležerno metempsihoti?en Štirikrat Michelangela Frammartina je eden najbolj ekscentri?nih dokumentarcev – ali skoraj dokumentarcev – o naravi, kar jih obstaja. /…/ Frammartinov drugi celove?erec je prakti?no brez dialogov, pa vendar prekipeva od zvokov sveta in je silno zgovoren. Je hkrati sproš?eno misti?en in trmasto materialisti?en, vizualno sofisticiran in namerno arhai?en. Nepretenciozna pitagorejska meditacija o harmoni?ni naravi sveta in transmigraciji duš, posneta v ruralni Kalabriji, v gorati deželi, kjer je grški mislec pred poltretjim tiso?letjem iznašel matematiko in, kot pravi legenda, pridigal živalim. /…/ Bertrand Russell je Pitagoro opisal kot mešanico Einsteina in Mary Baker Eddy (ustanoviteljice Krš?anske znanosti); Frammartino je neke vrste kombinacija Michelangela Antonionija in Jacquesa Tatija.«
- J. Hoberman, The Village Voice

»V Frammartinovih filmih jezik ni toliko vprašljiv ali varljiv, kolikor je nepotreben, le eden od zvokov v brezkon?ni polifoniji meketanja in laježa, zavijanja vetra in truš?a vsakdanjih opravil … Tako kot Pitagora, njegov navdih, tudi italijanski režiser odkriva glasbo na najbolj nenavadnih krajih.«
- James Quandt, ArtForum
 
»Film Štirikrat Michaelangela Frammartina, zgodba o podivjanih kozah, živahnih prazni?nih tradicijah in reinkarnaciji, je globoko filozofska. In vendar ta skrbno skonstruiran kvazi-dokumentarec ves ?as ohranja prav nepri?akovano igrivo rahlo?utnost. Ob njem se boste smejali, jokali ali vsaj nekajkrat zavzdihnili. Štirikrat je namre? film v svoji najbolj prvobitni obliki in hkrati film, ki prekipeva od idej. /…/ Frammartino ohranja privla?nost snovi zgolj s tem, da v svoj predmet usmeri kamero in prepusti materialu filma, da vznikne naravno ...«
- Eric Kohn, indieWIRE

»Tako kot izvrstni prvenec Il dono (2003), se tudi režiserjev drugi celove?erec ponaša z ohlapno zgodbo, odsotnostjo dialogov, preciznimi kompozicijami in liri?no, ?eprav pogosto komi?no, vizijo nekoliko zastarelega, ritualisti?nega na?ina življenja kozjih pastirjev in oglarjev v kalabrijski vasici. S svojim predhodnikom si deli tudi zanimanje za ve?no kroženje življenja in smrti, a tisto, kar si bo o tem drobnem biseru ve?ina gledalcev najbolj zapomnila, je nepozabno ekspresivna predstava ne?loveških ?lanov igralske zasedbe …«    
- Geoff Andrew, Sight & Sound

»?eprav sta smrt in umrljivost bistveni tematiki filma, ni na njem ni? mra?nega ali depresivnega. Nasprotno, Štirikrat napolni 88 minut z ve? življenja kot filmi z dvakrat tolikšno dolžino … Vsako bitje ali stvar preiskuje s takšno skrbjo in duhovitostjo, da se povsem potopite v tok neznatnih trenutkov filmske pripovedi in šele na koncu dojamete vso epsko razsežnost in liri?no globino tega, kar ste pravkar videli in kar je ve? ali manj ves vesoljni svet. /…/ Zorni kot, ki ga Frammartino vzpostavi s sopostavljanjem na videz lo?enih elementov in vztrajnim opazovanjem na prvi pogled nepomembnih detajlov, je presenetljiv, celo šokanten. Kaj takega, kot je ta film, še niste videli, pa ?eprav je tisto, kar vam pokaže, že ves ?as pred vami. /…/ Humor, ki se poraja iz neskladnosti razmerij, naklju?nih situacij ter intrinzi?ne grotesknosti koze, polža in ?loveka, preraste malodane v filozofsko metodo, v na?in raziskovanja tega, kako svet deluje in kako izgleda. Morda najbolj osupljivo je to, da je film v eni sapi povsem dostopen in neskon?no skrivnosten.    
- A. O. Scott, The New York Times

»Frammartino je že v svojem drugem celove?ercu odkril svež, presunljivo poeti?en in ?udovit na?in za raziskovanje odnosa med dušo, ?lovekom in naravo.«
- Kevin Thomas, Los Angeles Times

»Film Štirikrat vsebuje humor in hkrati globoko, neminljivo žalost. In potem je tu še tista presežna, pretanjena komika, ki se razteza do obzorij.«
- Ty Burr, The Boston Globe

režija Michelangelo Frammartino
scenarij Michelangelo Frammartino
fotografija Andrea Locatelli
montaža Benni Atria, Maurizio Grillo
glasba Paolo Benvenutti
produkcija Marta Donzelli, Gregorio Paonessa, Susanne Marian, Philippe Bober, Gabriella Manfrč, Elda Guidinetti, Andres Pfaeffli
igrajo Giuseppe Fuda, Bruno Timpano, Nazareno Timpano
distribucija v Sloveniji Continental film

festivali, nagrade
Svetovna premiera na festivalu v Cannesu 2010 (nagrada Europa Cinema Label za najboljši evropski film). Telluride 2010. Karlovi vari 2010. San Sebastian 2010. Toronto 2010. New York 2010. Festival italijanskega filma v Annecyju 2010 (glavna nagrada in nagrada združenja CICAE). Kino Otok 2011.

OBJAVLJEN JE PRVI NAPOVEDNIK FILMSKEGA SPEKTAKLA NEVERJETNI SPIDER-MAN 2!

DF-87424_r

PRIDRUŽI SE NAM


   

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki služijo boljšemu delovanju spletne strani ter omogo?ajo deljenje vsebin na družabnih omrežjih in merjenje obiska strani. V kolikor se s tem ne strinjate, stran morda ne bo delovala tako kot bi želeli. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Kaj so piškotki? preberite tukaj.

Za nadaljevanje uporabe spletne strani kliknite - Strinjam se -.

EU Cookie