Ob?utljivi sin: Projekt Frankenstein

natisni

Share

tender-sonEksistencialisti?na parabola o odgovornosti stvarnika spri?o stvaritve je sodobna adaptacija velike gotske klasike pisateljice Mary Shelley, v kateri znanstvenika in poast utelesita o?e in sin, reiser in natur?ik. Premierna v tekmovalnem programu festivala v Cannesu 2010.

iz prve roke
Ne zanimajo me ustaljene forme in magi?ne reitve. Venomer i?em fragmente resni?nega ivljenja ter nauke, ki jih ti nosijo v sebi. In pogosto jih najdem prav v mitih in arhetipskih zgodbah. /.../ Mislim, da se je pomembno zavedati meja naega obstoja: ?eprav je neko bitje moja stvaritev, je hkrati avtonomno ivljenje, za katerega sem odgovoren. Iz te misli se je porodila ideja, naj bo naa poast de?ek, mlad, sedemnajstletni fant brez preteklosti. Ko smo doumeli globljo razsenost zgodbe o Frankensteinu, smo nemudoma videli poast kot zavrenega sina, ki se kot najstnik vrne domov, da bi svetu povedal: 'iv sem, tu sem, vrnil sem se.' Njegova dejanja se porajajo iz nedolnosti in naj nekoga poljubi ali ubije, to vedno po?ne v skladu z zakoni lastnega sveta. To je tiste vrste nedolnost, ki jo sre?amo pri otrocih.

Otroci imajo izjemno izostren ob?utek za pravi?nost in potrebo ?e jih kdo rani, udarijo nazaj; ?e nekaj ho?ejo, ker so la?ni, si to vzamejo. Ti vzgibi u?inkujejo na nekem zelo preprostem, o?itnem nivoju. Kot vsak otrok, tudi na najstnik ne razume razlike med dobrim in zlim. Grozljiva dejanja, ki jih zagrei, izhajajo iz njegove lastne predstave o pravi?nosti, iz njegove nedolnosti. Poast nikoli ni resni?no poast, to so zgolj nae zrcalne podobe, mi jih ustvarjamo, zanje izbiramo, se zanje odlo?amo nato pa jih oigosamo kot poasti. Ta misel nas je vodila pri pisanju scenarija in odlo?ili smo se, da jo izrazimo s pomo?jo pojma druine, v upanju, da jo bo gledalec tako najlaje razumel, da mu bo blizu. Konec koncev je vsak izmed nas do neke mere zavren otrok in morilski star hkrati.
- Kornl Mundrucz, reiser in koscenarist

portret avtorja
Kornl Mundrucz (rojen leta 1975 na Madarskem) diplomira na Madarski akademiji za film in gledali?e in kariero najprej nastopi kot igralec, nato kot reiser, ves ?as pa razpet med televizijo, filmom in gledalikim odrom. Za svoj reijski celove?erni prvenec Szp napok  prejme prestino nagrado srebrni leopard na festivalu v Locarnu leta 2002. Njegov drugi igrani celove?erec Ivana (Johanna), filmska opera o ivljenju Ivane Orleanske, se predstavi v sekciji Un Certain Regard festivala v Cannesu leta 2005, v sekciji Perspektive pa smo ga lahko istega leta videli tudi na ljubljanskem Liffu. Naslednji, Delta, se leta 2008 uvrsti v tekmovalni program festivala v Cannesu, kjer prejme nagrado mednarodnega zdruenja kritikov FIPRESCI. e dve leti zatem se v canneski tekmovalni selekciji predstavi tudi Projekt Frankenstein, v katerem avtor prvi? odigra eno glavnih vlog v lastnem filmu.

kritike
Grozo namesto znanstveno-fantasti?ne poasti seje najstnik s kapuco, ki je odrasel v sirotinici in zdaj v razpadajo?em bloku i?e svojo mater, medtem ko ima v enem izmed stanovanj nek reiser (igra ga Mundrucz) ravno avdicije za svoj novi film. /.../  Drzna, presunljivo trezna in vizualno osupljiva adaptacija klasike Mary Shelley (za razliko od dosedanjih filmskih priredb, ki imajo vse brez izjeme z izvornim tekstom le malo skupnega) ter tanko?utna dramatizacija eksistencialne stiske trpe?ega protagonista.
- Neil Young, Jigsaw Lounge


V sredi?u tega srhljivega tour de force je Rudolfovo brezupno iskanje normalnosti (matere, o?eta, ene). Mundrucz v svojem nenavadnem poklonu mojstrovini Merry Shelley na mesto Frankensteinove poasti postavi osamljenega sedemnajstletnika. V prevpraevanju ?lovekove narave, vzgoje in vlog, ki si jih podelimo, se film poda na pot, ki je bila za?rtana e ob otrokovem rojstvu, in ji sledi do njenega logi?nega izteka. Gotska grozljivka ni bila e nikoli tako aktualna. 
- Dimitri Eipides, TIFF

Madarski reiser Kornl Mundrucz je v tekmovalnem programu 63. festivala v Cannesu premierno predstavil svoje osupljivo, radikalno in ezoteri?no delo, v katerem se avtor s svojo zna?ilno brezkompromisnostjo in izjemnim vizualnim ?utom poglablja v vpraanja medsebojnih razlik in usodnih posledic, ki jih nosi ?lovek, postavljen pred obli?je svoje stvaritve. 
- Fabien Lemercier, Cineuropa

Mundrucz je nedvomno mojster mizanscene.
- Le Temps

Zasije z mra?no lu?jo zaduljive lepote.
- Le Monde

Naa spletna stran uporablja pikotke, ki sluijo boljemu delovanju spletne strani ter omogo?ajo deljenje vsebin na druabnih omrejih in merjenje obiska strani. V kolikor se s tem ne strinjate, stran morda ne bo delovala tako kot bi eleli. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglaate z uporabo pikotkov. Kaj so piškotki? preberite tukaj.

Za nadaljevanje uporabe spletne strani kliknite - Strinjam se -.

EU Cookie