Angelski delež

natisni

Share

angelskidelezGlasgow. Robbie, mlad fant, ujet v za?aran krog nasilja, kriminala in dolgoro?ne nezaposlenosti, se pretihotapi v porodnišnico k svojemu dekletu Leonie in novorojencu Luku, odlo?en, da bo sinu omogo?il druga?no življenje. 



 












A z Leoniejinim o?etom za petami in bližajo?o se sodno razpravo to ne bo lahko. Med opravljanjem družbenokoristnih del, ki mu jih je namesto zaporne kazni naložilo sodiš?e, spozna dobrosr?nega nadzornika Harryja ter Rhina, Alberta in Mo, ki zaradi svoje preteklosti ravno tako kot on ne morejo najti zaposlitve. Ko Harry pisano druš?ino uvede v skrivnosti, finese in radosti pokušnje viskijev, Robbie odkrije, da ima nos za to žlahtno žgano pija?o. Kdo bi si mislil, da bo njihovo življenje na glavo obrnil alkohol – pa ne kakšno poceni pivo, ampak eden najboljših viskijev na svetu …

S svojim najnovejšim filmom, socialnorealisti?no pravljico Angelski delež, se veteran Ken Loach vra?a v svet simpati?nih zgub in malih kriminalcev, a tam namesto obupa najde humor, optimizem in vero v ?loveško dobroto. Protikrizna komedija, ki je prejela nagrado žirije v Cannesu, je odprla letošnji LIFFe.

zanimivosti
Naslov filma se nanaša na majhen odstotek viskija, ki vsako leto med postopkom staranja izhlapi iz sodov.

iz prve roke
»Poskušali smo narediti film, ki bi bil realisti?en, hkrati pa tudi malce magi?en; pravljico o zapravljenem talentu in o tem, kaj se zgodi, ko v življenju dobimo priložnost. Raziskati smo želeli dva poglavitna in preprosta dejavnika. Rojstvo prvega otroka je izredna izkušnja, ki za vedno spremeni življenje in izzove tako prakti?na kot eksistencialna vprašanja najgloblje vrste. /…/ Drugo izhodiš?e: živimo v svetu, v katerem mnogi mladi v svojem življenju ne bodo imeli spodobne službe. Ti dve situaciji se spojita v liku Robbieja in ponujata velik dramski potencial. /…/ Svet viskija je poln zanimivih nasprotij. /…/ Po eni strani imamo opraviti z znanostjo, z empirijo in z veliko obrtniško spretnostjo. Po drugi pa je prisotno nekaj skoraj magi?nega. /…/ Mit, marketing, strokovnost, sleparstvo, snobizem in seveda ?isti užitek ustvarijo ?udovito zmes s številnimi ravnmi pomenov. /…/ Na svetu je na tiso?e Robbiejev in Rhinov. Vše? mi je misel, da se ravno tako kot arabski princ lahko tudi oni nau?ijo uživati tiste dobre stvari v življenju – ?e le dobijo priložnost.«
- Paul Laverty, scenarist

»Konec lanskega leta je število mladih brezposelnih v Britaniji prvi? preseglo milijon. Želeli smo povedati zgodbo o tej generaciji mladih, od katerih jih veliko zre v prazno prihodnost. Skorajda prepri?ani so lahko, da zaposlitve – stalne in varne – ne bodo dobili. Le kako to u?inkuje na ?loveka in na podobo, ki jo ima o sebi? /…/ Upam, da bodo gledalci uživali v spoznavanju ljudi v tem filmu, predvsem tistih mladih, ozna?enih za 'male kriminalce' ali 'prejemnike socialne podpore', in da bodo videli, da so to celoviti, duhoviti, pravi, resni?ni ljudje. Prav za vsako številko od tistega milijona nezaposlenih se skriva mlad ?lovek, ki se soo?a z brezupno prihodnostjo – in tu imamo štiri izmed njih.«
- Ken Loach, režiser

portret avtorja
Ken Loach (1936, Nuneaton) se je na Oxfordski univerzi, kjer je študiral pravo, prvi? sre?al z gledališkim delom. Filmsko pot je za?el leta 1963 kot pomo?nik režije pri BBC. O avtorjevi ob?utljivosti za pere?a socialna vprašanja ter nagnjenosti k socialnemu realizmu in naturalisti?nemu stilu pri?a že prva iz serije televizijskih dram The Wednesday Play z naslovom Cathy Come Home (1966). Vpliv Loachevih del, ki so nastajala v okviru mreže BBC, je v umetniškem in družbenem pogledu neizmeren. Sledili sta prvi filmski produkciji Poor Cow (1967) in Kes (1969). ?eprav je mednarodni javnosti znan v prvi vrsti kot režiser celove?ernih igranih filmov, pa se je Loach še nadaljnji dve desetletji vra?al k televizijskemu delu. Odlo?ilen preboj mu je prinesel film Sodrga (Riff-Raff, 1990), naturalisti?ni portret sodobne Britanije, za katerega je prejel nagrado Evropske filmske akademije za najboljši film. Že leta 1995 je isto nagrado prejela še avtorjeva Dežela in svoboda (Land and Freedom) na temo španske državljanske vojne. Film Veter, ki trese je?men (The Wind That Shakes The Barley) je bil nagrajen z zlato palmo na festivalu v Cannesu leta 2006. V Kinodvoru smo si nazadnje lahko ogledali komi?no dramo Iš?e se Eric (2009) in zarotniški triler Irska pot (2010). Z Angelskim deležem se je Loach letos že enajsti? uvrstil v tekmovalni program festivala v Cannesu.

Loachevi filmi so poželi številne lovorike najprestižnejših mednarodnih filmskih festivalov in doma?e nagrade BAFTA, leta 2009 pa je režiser prejel nagrado Evropske filmske akademije za življenjsko delo. Avtorjeva dela so ?ustveno neposredna, aktualna in angažirana. Kljub pretanjenemu ?utu za socialno ter politi?no realnost pa je tisto, kar poganja kri po žilah Loachevih filmov, neuklonljivi ?loveški duh.

kritike
»Preverjeno partnerstvo Kena Loacha in scenarista Paula Lavertyja je obrodilo enega njunih najbolj toplih in dostopnih filmov. Pusta statistika za britansko 'izgubljeno generacijo' nezaposlenih in nezaposljivih mladih ljudi se je spremenila v prisr?no, social-realisti?no pravljico z dovolj grobega humorja in nežnih ?ustev, da bo ugajala tako Loachevim predanim ?astilcem kot tudi drugim. /…/ Angelski delež spretno vzdržuje ravnovesje med bole?ino in humorjem ter najde vedrino in žarek upanja tam, kjer bi ju najmanj pri?akovali.«
- Allan Hunter, Screen Daily
 
»/…/ topel, zabaven in dobrodušen. Lahkotna social-realisti?na burka – naivna in na trenutke skorajda otro?ja. /…/ tiste vrste komedija, ki je prav nemoderna v svojem pomanjkanju vsakršnega cinizma in ironije. /…/ Angelski delež bi lahko primerjali z Loachevim filmom Sladkih šestnajst (Sweet Sixteen, 2002) ali celo z njegovo zgodnjo klasiko Kes (1969). /…/ Robbie in njegovi tovariši niso nikakršni angeli, a film jim da nekaj, ?esar jim resni?no življenje ne more ali no?e: priložnost.«
- Peter Bradshaw, The Guardian

»/…/ ganljiva hvalnica dobroti, prijateljstvu in odpuš?anju.«
- Stephen Dalton, The Hollywood Reporter


Naša spletna stran uporablja piškotke, ki služijo boljšemu delovanju spletne strani ter omogo?ajo deljenje vsebin na družabnih omrežjih in merjenje obiska strani. V kolikor se s tem ne strinjate, stran morda ne bo delovala tako kot bi želeli. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Kaj so piškotki? preberite tukaj.

Za nadaljevanje uporabe spletne strani kliknite - Strinjam se -.

EU Cookie